Choď na obsah Choď na menu
 

Mig 29 Fulcrum

23. 3. 2012

 

Slovenské stíhačky MiG-29 po rozdelení:

  • MiG-29A: 7501, 8003, 8605, 9308, 5113, 5515, 5817 (nemodernizované) a 3709, 3911 (modernizované na MiG-29AS)
  • MiG-29UB: 4401 (nemodernizovaný)

Slovenské stíhačky MiG-29 z Ruska 1. deblokácia:

  • MiG-29A: 0820, 2022 (nemodernizované) a 0619, 0921, 2123 (modernizované na MiG-29AS)
  • MiG-29UB: 1303 (modernizovaný na MiG-29UBS)

Slovenské stíhačky MiG-29 z Ruska 2. deblokácia:

  • MiG-29A: 6829, 6930 (nemodernizované) a 6124, 6425, 6526, 6627, 6728 (modernizované na MiG-29AS)
  • MiG-29UB: 5304 (modernizovaný na MiG-29UBS)

Zničené MiGy-29:

  • 2022 – požiar motora
  • 6829 a 6930 – zrážka 6. 11. 2002 o 20:45 hod.; mjr. Ing. Marián Katuška † (6829)

Ďalšie verzie

MiG-29OVT
  • 9-01 – predprodukčný model.
  • MiG-29AS – Slovenskom vylepšená verzia MiGu-29A (vylepšená avionika).
  • MiG-29UBS – Slovenskom vylepšená verzia MiGu-29UB (vylepšená avionika).
  • MiG-29B – dvojsedadlová verzia; detaily neznáme.
  • MiG-29UBT – dvojsedadlová útočná (bojová) verzia pre špeciálne operácie.
  • MiG-29N – exportná verzia pre Malajziu, podobná verzii MiG-29SD, ale optimalizovaná pre vzdušnú obranu, pridaný systém doplňovania paliva počas letu, vylepšené komunikačné vybavenie, navigačné systémy a motory.
  • MiG-29UBN – dvojsedadlová exportná verzia pre Malajziu.
  • MiG-29OVT – verzia s vektorovým ťahom (ľudia si ju často mýlia s MiGom-35 alebo MiGom-MFI (MiG- 1.42/1.44)).
  • MiG-35 – vylepšený MiG-29M2, zameraná primárne na exportný trh (často mýlená s MiGom-29OVT alebo MiGom-MFI (MiG- 1.42/1.44)).

     

     

Mikojan-Gurevič MiG-29 (rus. Микоян и Гуревич МиГ-29) (v kóde NATO: "Fulcrum") je nadzvuková stíhačka 4. generácie sovietskej výroby, resp. je to jednomiestne, dvojmiestne dvojmotorové stíhacie lietadlo, určené k ničeniu nepriateľských lietadiel a k vybojovaniu vzdušnej nadvlády v pásme frontu a v blízkom okolí za všetkých poveternostných podmienok.

Lietadlo MiG-29 má ako prvé z konštrukčnej kancelárie Mikojan-Gurevič implementovanú koncepciu plynulého prechodu trup–krídlo. Táto koncepcia bola vyvinutá vzhľadom na vysoké požiadavky na letové vlastnosti a obratnosť stroja.